وی افزود: پژو 206 قرمز رنگ پس از پل یادگار امام با دادن چراغهای مکرر، خواستار کنار رفتن خودروی 206 خاکستری رنگ میشود که متقابلا نیز خودروی خاکستری رنگ اجازه عبور را نمیدهد، اما کمی جلوتر پژو 206 خاکستری رنگ در حالی که قصد میکند به خودروی پشت سری خود راه دهد، به سمت راست متمایل میشود که ناگهان مشاهده میکند یک دستگاه سمند این مسیر را پر کرده و بلافاصله به سر جای خود برمیگردد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: پس از بازگشت خودروی 206 خاکستری رنگ به لاین سرعت، خودروی پژو 206 قرمز رنگ به دلیل سرعت بالا، به سمت چپ پژو خاکستری رنگ میزند که در پی این حادثه، هر دو خودرو از زمین بلند شده و پس از برخورد از کناره خودروها با گاردریلهای وسط اتوبان و خواباندن آنها، در لاین غرب به شرق اتوبان حکیم قرار میگیرند و با 6 دستگاه خودرو لاین مقابل برخورد میکنند.
رحیمی با تاکید بر اینکه متاسفانه گاردریلهای رفوژ میانی بزرگراه از مقاومت پایانی برخوردار بوده و جلوی ورود این خودروها را به لاین مقابل نگرفتند، افزود: متاسفانه در این حادثه دو سرنشین پژو 206 خاکستری رنگ و راننده پژو 206 قرمز رنگ در محل کشته و راننده خانم یک دستگاه پراید که در لاین مخالف به این خودروها برخورد کرده بود پس از انتقال به بیمارستان، کشته میشود.
وی با اشاره به اینکه دست راننده پژو 206 خاکستری رنگ در این حادثه قطع شد، افزود: متاسفانه در این تصادف 8 نفر مجروح میشوند که یکی از آنها در بیمارستان کشته میشود و حال سایر مجروحان به جز یک نفر دیگر مساعد گزارش شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بررسیهای پلیس نشان میدهد هر دو خودروی پژو 206 به صورت برابر در این حادثه مقصر بودند، افزود: خودروی پژو 206 خاکستری رنگ بنابر اظهارات شاهدان قبل از تونل رسالت در مسیر شرق به غرب حکیم حرکات مخاطرهآمیز و لاییکشیهای مکرر داشته و به صورت مداوم به خودروهایی که در لاین سرعت پشت سرش بودند، راه نمیداده است. از سوی دیگر راننده خودروی پژو 206 قرمز رنگ نیز که قصد داشته از کوی نصر تا مرزداران آمده و یکی از اقوام خود را برای یک مهمانی ببرد نیز عجله و شتاب بیش از اندازه داشته است.
رحیمی علت اصلی این حادثه را اجازه ندادن خودروی پژو 206 خاکستری رنگ به پژو 206 قرمز رنگ برای عبور از مسیر و حرکات مارپیچ و شتاب و عجله خودروی پژو 206 قرمز رنگ عنوان کرد و گفت: در عین حال علت فنی این حادثه بیمبالاتی از جانب راننده پژو 206 قرمز رنگ به علت حرکت با سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ورود به مسیر غیرمجاز مخالف و بیمبالاتی از جانب راننده پژو 206 خاکستری رنگ به دلیل حرکت با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی و ورود به مسیر مخالف غیرمجاز بوده است.
وی به سوابق این رانندگان اشاره کرد و گفت: استعلام سوابق خودرویی این دو راننده نشان میدهد خودروی پژو 206 قرمز رنگ دارای تخلفات مکرر و بدهی جریمه دو میلیون و 400 هزار تومان بوده و پژو 206 خاکستری رنگ نیز بیش از 500 هزار تومان بدهی جریمه رانندگی داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با انتقاد از عدم استاندارد بودن گاردریل میانی بزرگراه حکیم در مقطع رخداد تصادف، گفت: با توجه به اینکه این خودروها به صورت مورب به گاردریل برخورد کردند، قاعدتا باید گاردریل به صورت ارتجاعی آنها را به مسیر اصلی بازمیگرداند این در حالیست که چنین اتفاقی نیفتاده و حتی پایههای گاردریل نیز بر روی زمین خوابیده است. از سوی دیگر در مقطع رخداد تصادف، فاصله بین گاردریلها به دلیل تنگی معبر، بسیار کم بوده است.
رحیمی تصریح کرد: بررسیهای انجام شده از صحنه تصادف نشان میدهد متاسفانه هیچ یک از دو راننده پژو 206 قرمز رنگ و خاکستری رنگ آثار عکسالعملی و انعکاسی در جهت پیشگیری از حادثه مانند خط ترمز نداشتهاند که همین امر نشان از بیمبالاتی آنهاست.
وی به تصادفات شبانه در پایتخت و ساعات آنها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشترین حوادث وخیم رانندگی در پایتخت در ساعات شبانه در دو پیک، یکی از ساعت 22:30 تا یک بامداد که اکثرا قربانیان آنها جوانها هستند و دیگری از ساعت چهار تا شش بامداد که اکثرا افراد شبکار و خستهاند، رخ میدهد.